Śniadanie Wielkanocne

W minioną niedzielę 24 marca w Mroczy odbyło się Śniadanie Wielkanocne. Wydarzenie rozpoczęło się barwnym korowodem, który wyruszył z Urzędu Miasta i Gminy w stronę kościoła, gdzie odbyła się msza św. w kościele parafialnym pw. Św. Mikołaja i Wniebowzięcia NMP. Mszę odprawił ks. Dominik Krawczak, w liturgii słowa wzięli udział członkowie Zespołu Pieśni i Tańca „Krajna”. Podczas mszy mogliśmy posłuchać chóru „Cecylia”. Po nabożeństwie wszyscy zgromadzeni udali się na drugą część wydarzenia, która miała miejsce w Hali Widowiskowo-Sportowej w Mroczy. Zgromadzonych gości przywitał Andrzej Brzóska. W części artystycznej wystąpił ZPiT „Krajna” z Nakła nad Notecią, który swoi koncertem uświetnił całość wydarzenia. Zespół zaprezentował trzy suity: krajeńską, kaszubską oraz łowicką. Podczas śniadania nie zabrakło tradycyjnego dzielenia się jajkiem oraz życzeń złożonych przez Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza – Jarosława Okonka oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mroczy – Łukasza Piotrowskiego. Można było, również posmakować przepysznych, tradycyjnych potraw, które na tę okazję przygotowały Koła Gospodyń Wiejskich z: Mroczy, Wiela, Kaźmierzewa, Matyldzina, Izabeli oraz Kosowa. O zwyczajach, tradycji wielkanocnej na Krajnie oraz hafcie krajeńskim opowiedziały nam Anna Sergot – kustosz Muzeum Ziemi Krajeńskiej oraz Joanna Skiera. Ogłoszono również wyniki konkursu na palmę wielkanocną inspirowaną tradycyjną palmą krajeńską. Komisja w składzie: Łucja Wachowiak, Elżbieta Łabędzka-Kołcz oraz Agata Neumann-Żurawska dokonały oceny dwunastu palm, wyniki przedstawiają się następująco: I miejsce – KGW Drążno, II miejsce Sołectwo oraz KGW Wiele, III miejsce Sołectwo oraz KGW Samsieczynek. Gratulujemy zwycięzcom oraz dziękujemy wszystkim za udział w konkursie.  Na koniec wydarzenia rozstrzygnięty został również konkurs plastyczny na zająca wielkanocnego. Wszystkie dzieci otrzymały dyplomy, a zwycięzcy nagrody ufundowane przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji w Mroczy. Wyniki konkursu znajdują się na naszej stronie. Dziękujemy dzieciom oraz rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie fantastycznych zajączków. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania całego wydarzenia.

image_pdfimage_print